Nyhedsoversigt
-
Guide til økologisk tang
25-01-2021 -
Er du klar til de nye kostråd?
07-01-2021 -
Nye krav ved eksport af økologiske fødevarer til Storbritannien
05-01-2021 -
Godt nytår - så er det nye år skudt i gang.
04-01-2021 -
Brexit – NYT om import af økologiske varer fra Storbritannien
16-12-2020 -
Fødevarestyrelsens kontrolkampagner 2021
08-12-2020 -
Brexit - no deal?
24-11-2020 -
Tilbagetrækning af sesamfrø fra Indien
18-11-2020 -
Nyt mærke for fisk der er fanget kystnært og med skånsomme redskaber.
02-11-2020 -
Har du styr på fødevarekontaktmaterialer i din virksomhed?
20-10-2020 -
Sundhed er noget, vi spiser?
06-10-2020 -
Madspild og donation af mad
01-10-2020 -
Når du vil starte en fødevarevirksomhed
01-10-2020 -
Danmarks nationale madspildsdag
29-09-2020 -
Hjælp til markedsføring af berigede fødevarer
25-09-2020 -
Hvad betyder Brexit for din fødevarevirksomhed?
17-09-2020 -
Kan havremælk kaldes mælk?
03-09-2020 -
Har du styr på økologien?
16-07-2020 -
Bagepapir uden flourstoffer
16-06-2020 -
Regler for salg af fødevarer på nettet
12-05-2020 -
Økologi på menuen
21-04-2020 -
Nye krav til oprindelsesmærkning
25-03-2020 -
Fødevarestyrelsens kontrolkampagner 2020
01-03-2020
Regler for salg af fødevarer på nettet

Mange virksomheder udvider i denne tid deres online salg af fødevarer fra digitale platforme så som hjemmesider, web-shops og sociale medier. Hvis du markedsfører eller sælger færdigpakket mad, drikkevarer eller kosttilskud via disse kanaler, skal man som forbruger have de samme oplysninger til rådighed i købssituationen, som hvis man stod i en butik med varen fysisk i hånden.
Der, hvor forbrugeren ”lægger varen i kurven” skal de obligatoriske mærkningsoplysninger som varebetegnelse, ingrediensliste, nettovægt og næringsdeklaration kunne ses.
Vi hjælper dig med at få overblik over de relevante regler, der afhænger af hvilke produkter, du sælger og vejleder også om mærkning og anprisninger.
Se mere her: https://comida.dk/ydelser/webshops/