Markedsføring og anprisninger

Markedsføring

Hver gang du gør opmærksom på dit produkt eller din virksomhed, er der tale om markedsføring. Markedsføring kan både være i tekst og billeder. Ligesom hygiejne og egenkontrol bliver markedsføring af fødevarer også jævnligt kontrolleret af Fødevarestyrelsen. Hvis du f.eks. skriver "frisk" eller "hjemmelavet" vil det blive kontrolleret, om det nu også passer.

Anprisninger

Når du markedsfører dine produkter kan det være fristende at bruge forskellige anprisninger, hvor du fortæller, hvilke styrker dit produkt har. Særligt er der fokus på det, der kaldes ernærings- og sundhedsanprisninger. Eksempler kan være "Lavt energiindhold" eller "Calcium har betydning for udvikling og vedligeholdelse af knoglerne". Du skal være opmærksom på, at der er ganske faste tekster, der kan anvendes under forudsætning af, at særlige forhold omkring dit produkt gør sig gældende. Så selvom du mener, at dit produkt må være sundt og nyttigt for enhver, må du ikke skrive om det, som du har lyst.

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Vi kan tilbyde at lave en gennemgang af dit markedsføringsmateriale og give dig en vurdering af, om dit materiale overholder reglerne for markedsføring i forhold til fødevarelovgivningen, altså blandt andet vildledning og anprisninger. Det kan både være en gennemgang af din hjemmeside, men det kan også være den mærkning du har sat på de enkelte produkter. Kontakt os, hvis du gerne vil sikre, at du markedsfører og anpriser dine produkter inden for lovgivningens rammer.

Kontakt

Ring til os på 71 99 34 49 eller udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.